onsdag 26 oktober 2011

Y stygn

Så har då äntligen mina y stygn blivit klara. Ett jätteroligt litet stygn, så tacksamt att variera! Var nästan svårt att sluta sy, vilket kanske syns på bilden?:-))
"Skuggningen" på den övre vänstra delen beror på att jag där lagt lite färgad ostväv uppe på tyget.
"Det hängande lövverket" till vänster, är sytt med 6 trådar moulinegarn. Det krävdes lite tjocklek på tråden för att det skulle framträda mot ostväven.
Har ni tänkt på, att det fungerar väldigt bra att använda detta stygn till att sy fast saker med? Till höger om lövverket har jag fäst små bitar av silkeskokonger. Lite längre ner mot höger har jag lagt lite organza under stygnen (3 rundlar).
Förutom moulinegarn (med olika antal trådar) har jag använt ett par grovlekar av pärlgarn, en bomullstråd från Steff Francis samt en rayontråd.

7 kommentarer:

Ulla-Britt sa...

Fint. Vad är det för material i den vita ramen?

Katarina sa...

Tack Ulla-Britt. Monterar mina sydda provlappar på olika papper (kartong). Ofta är de färgade (av mig), så även här. Men det märks nog mindre här än i verkligheten.....

Gudrun sa...

Din "stygntavla" är så underbar,njuter av färgerna i den.
Jag var skeptisk till detta stygn först, men det var verkligen använtbart.
Bakgrunden till perfekt!!!
Kram Gudrun

Metta sa...

Så fint! Underbara färger!
Blir sugen att komma igång igen. Ska försöka ägna tid i helgen att sy något/några av stygnen jag inte provat på ännu.

Katarina sa...

Tack! Gudrun- Vilken tur, att vi "tvingas" prova lite nya stygn:-)) Även jag blev glatt överraskad...
Metta- Hoppas du får tillfälle till det! Och det är väl några till som har detta lilla roliga stygn kvar?:-))

Annika sa...

Jättefint. Annika

Gunilla sa...

Vilket konstverk!! Något för utställningen till våren?
kram