söndag 20 januari 2013

Montering

Det tog sin tid 
men 
nu är jag äntligen klar med montering av mina 
stygnprover stygn nr  1-14

Jag gjorde en bok av proverna!


 Till framsidans broderi valde jag en av mina baggar;klyvsömsbaggen
På första uppslaget finns en ficka för info om broderistygn mm samt förstygnprovet som jag utformade till ett A
 Här syns tydligt att jag formade sidorna i olika sk. lägg


 Sista uppslaget innehåller en plastficka med blixtlås för mera bra att ha saker :)

Baksidan till slut fick broderi med efterstygn. Här syns även de små taggarna  med några broderiprover. Det ska hädanefter bli min melodi :) jag tänker fyllla nyckelringen som de hänger i med de prover som jag gör under 2013
 
 Lite mer bilder på boken finns här

Det känns bra att ha kommit så här långt och jag hoppas att ni också hittar ert sätt att samla ihop era broderiprover. 

annicka

7 kommentarer:

Mia sa...

Så fin och praktisk, du har då tänkt på allt. Jag vill också göra mig en stygnbok, men när ska man hinna när det är så mycket man vill ;o))

Maria sa...

Som vanligt gör du underbart kreativa och vackra saker Annicka! kram till dig1

Barbro Li sa...

Elegant och kreativt! Jag bugar!

Karin sa...

Så fiffigt och praktiskt! Har du någon sorts pärm inuti sidorna, eller hur får du dem att se så "styva" ut!? Ja, en sån bok vore nog vem som helst glad och stolt över!

Gudrun sa...

Oh, jag blir så imponerad av dig.Genomtänkt och så vackert hopsatt.
Detta är för mig prov på Syfröjd:-))!!

Katarina sa...

Först nu upptäckte jag detta inlägg..... Verkligen fin och genomtänkt! Roligt att se fler bilder av den. Nu förstår jag ju hur du tänkte dig med kommande prover...

Gunilla sa...

Vilken vacker bok på alla sätt!
kram